Tam Paket, Tasarım Kurumsal Kimlik

Kurumsal kimlik, firmanın şirket içinde ya da şirket dışında duruşunu temsil eden ve müşterilerin bir bakışta firmayı tanımasını sağlamak için yapılan çalışmaların bütünüdür. Kurumsal kimlik aynı zamanda firmanın profesyonel görünmesini sağladığı için müşterilere daha güvenilir bir izlenim bırakır. Bu çalışmaların en temeli kurum ismi ve amblemden oluşan “logo” görselidir. Bunun dışında kalan bütün görsel iletişim malzemeleri logo baz alınarak şekillenir.

Markanızın Bayrağı

Kurumsal kimlik bir kurumun kendini ifade etme şekli ve kurumun görünen yüzüne verilen isimdir. Sınırları belirli olarak çizilmiş ve genellikle değişmez unsurlardır. Kurumu anımsatacak olan tasarımın hangi kurallar ve nasıl kullanılması gerektiği, kurumsal kimlik tasarımının vazgeçilmez öğesi olan kurumsal kimlik kitabında yer alır. Kurumsal kimlik tasarımında oluşturulacak olan “amblem” kurumsal kimlik çalışmalarının temelini oluşturur. Kurumsal kimlik süreci sonunda oluşturulacak imajla firma tüketicilerin aklına kazınır. Bu anlamda pazarlama faaliyetleri ve yatırımlarının başarılı olmasını sağlayan önemli faktörlerden birisi arasında yer almaktadır.

Kurumsal ve Profesyonel

İstenilen etkide bir pazarlama iletişimi için birçok yaratıcı strateji geliştirilebilir. Tanıtıma yönelik stratejinizi belirlerken unutmamanız gereken bir diğer önemli konu da, pazarlama iletişiminin bir bütün olarak ele alınması gerektiğidir. Yani, pazarlama iletişimi için sadece tek bir mecrayı kullanmak, insanların şirketi doğru tanımasını engelleyecektir. Bu aşamada ele alınacak bir kurumsal kimlik çalışması, müşteri tercihlerini direk etkileyebilme becerisini sağlayacaktır. Kurumsal kimlik çalışması, marka yaratma sürecinin ilk ve en önemli adımlarından biridir.

Menü